Termy znajdujące się w Salsomaggiore Terme są pozostałością prehistorycznego akwenu uformowanego ponad 20 milionów lat temu w wyniku niespotykanego dotąd wstrząsu geologicznego. Od tamtego czasu ciepłe wody zalegające dolinę wzbogacały się w życiodajne pierwiastki pochodzące z zamieszkujących morze organizmów. W ten sposób powstały znane dziś ze swych niezwykłych właściwości woda i sól termalna. W 1839 roku Lorenzo Berzieri dzięki licznym eksperymentom ustalił terapeutyczne właściwości wody z Salsomaggiore Terme. Okazało się, że przy jej użyciu można leczyć choroby i dolegliwości uznane za nieuleczalne. To odkrycie sprawiło, że w miejsce małego miasteczka żyjącego głównie z wydobywania soli powstało uzdrowisko. Zaczęto wznosić hotele, budować coraz to nowe centra odnowy biologicznej i wypoczynku, zakładać pełne zieleni parki. Dziś Salsomaggiore Terme należy do uznanych na całym świecie ośrodków SPA.

Trzy podstawowe filary marki Il Tempio della Salute: woda, sól i błoto ze złóż termalnych Acqua Fossile – Woda Termalna Woda Termalna z Salsomaggiore Terme jest czerpana z wnętrza ziemi na głębokości 800–1200 metrów. Dzięki temu, że nigdy nie została poddana działalności człowieka, zachowała swój pierwotny skład i krystaliczną czystość. Sale Termale – Sól Termalna Termy w Salsomaggiore są jedynym SPA, dysponującym solą o tak wysokim stężeniu, że jest ona wykorzystywana w leczeniu metodami fizykalnymi. Fango Originario – Błoto Termalne Fango Originario jest otrzymywane przez zmieszanie Acqua Fossile, Sale Termale oraz idealnie czystej glinki bentonitowej, przez miesiąc poddawanej maceracji w specjalnych zbiornikach Il Tempio della Salute wykorzystuje osiągnięcia badań naukowych, które wykazały, że różne części naszego ciała funkcjonują za pomocą modulatorowych substancji, nazwanych nauropeptydami, produkowanych przez układ nerwowy, immunologiczny i endokrynowy. Kluczem filozofii „Diffuse Brain” są Dotyk, Ucisk, Temperatura oraz Zapach. Aromaty zastosowane w linii Il Tempio della Salute mają stymulować receptory zapachowe i wpływać na dobry nastrój i zadowolenie klienta.